In life, unlike chess, the game continues after checkmate.

(Hayatta, satrancın aksine, oyun şah-mattan sonra da devam eder.)

29 Temmuz 2016 Cuma

Kargaları Gözlerinle Beslesem mi.???

        "işe gitmenin en güzel yönü tekrar eve dönecek olmaktır"  diyerek sabahları erkenden yola çıkarım hergün

Bu sabah yine toplu taşımayla cebelleşirken her zaman ki Kırmızı ışıkta kargaları farkettim sonra kargaları neden sevmediğimi düşündüm yeşil ışık yanana kadar öylece izledim onları.......

At kestanelerini gagalarıyla alıp yükseklere çıkıyorlar...Sonra yüksekten bırakıp kırılan at kestanelerinin içindekileri yemeye koyuluyorlar....İçinde ne varsa tüketmek istediğin birini, yükseklere çıkarıp tam da zirve sarhoşuyken yere bırakmayı ve istediğini alıp bir kenara fırlatmayı kargalardan öğrenmiş olabilir miyiz...? bilmiyorum……!

Kargalar  için ateşin isiyle kararmıştır denir. Kuzey Amerika yerlilerinin anlatılara göre insandan ateşi esirgeyen kartalın kızını beyazlıklarıyla etkileyip ateşi çalıyorlar ve insanlara otururken isten kararıyorlar

Başka bir anlatıda ise kuğudan balık istiyor karga, kuğu da balıklarını ateşte kızartırken kargayı "döncem sana birazdan" gibisinden oyalıyor. Karga dayanamayıp balık çalınca kuğu bunu yakalayıp ateşin küllerine buluyor
 (kuğu da eskiden çok iyi şarki söylermiş ama sonra karga bunun boğazına kilcik kaçmasına sebep olmuş intikam niyetine).


Bizim kargalardan farkli olarak elbe' nin batisinda kapkara olduklari için ayri bir etkilemisler insanlari demek ki.
bi de şu: sardonius mudur diye bakarken gördum ki bu hayvanin türlerine pek hakim değiliz, çünkü karga göçebe olmasa da kafasina esince yolculuga cikip egzotik güzellerle gönlünü hoş ediyor ve türler karışıyor

Bir gün bilge bir karga pencereme konsa, burnunun ucundaki gözlüklerinin üstünden baksa, kanadının altından köstekli saatini çıkarsa, vakti geldi, içecek bir şeyler getirde başlayalım dese, o anlatsa ben dinlesem...
4. CTRL+F yardımıyla

0 yorum:

Yorum Gönder