In life, unlike chess, the game continues after checkmate.

(Hayatta, satrancın aksine, oyun şah-mattan sonra da devam eder.)

7 Eylül 2016 Çarşamba

Hayalperest tosbağalar seyir ederken Ruhumun derinliklerinde


"Böyle yazı başlığı mı olur...?" dediğinizi duyuyorum ama başlıkları vurucu yapınca daha çok okuyucu geliyor dediler bende"vurucu" olsun diye zorladım biraz.....Tam olarak neye vuruyor bilmiyorum yazıyı yayına alınca anlayacağız o kadarını.....

Üzerinde düşünülmesi gerektiğini hissettigimiz ama tembellikten yada bilimum başka sebeplerden yapmadığımız konular üzerinde akil yürütmeler var bu yazıda...

Înadına yaşamak mesela.....¥aşamı var eden tek şeyin inat etmek olduğunu ifade eden bir eylem benim inanışıma göre 
          şöyle ki;
 "şeytan olarak isimlendirilen varlık eğer inat etmemiş olmasaydı, bugün bir sınavdan geçirilmesi gereken varlıklar olarak bizler/insan evlatları yaşamak dediğimiz şeyi bambaşka bir boyutta ve bambaşka ilişkiler çerçevesinde tanıyacaktık. 

Bu bir yana, eğer havva adem'in yasaklı meyvayı elde etmesi hususunda inat etmiş olmasaydı aynı şekilde şeytansı temelimizden uzak kalacak olan bizler, dünya denen yaşam alanına kavuşamayacaktık.......

Bu yaşamın doğasına ilişkin inat, direngenlik boyutu başlığın. bir de öbür tarafı var bu açıklamaların

O da  şöyle kii..

Madem dünya denen alana bir şekilde eriştik, o halde ölüme rağmen canlılığımızı korumaya uğraşmakla mükellef kılınır ve bu temelde deviniriz. bu kısımda da bir apaçık bir inat görülür. öte yandan bambaşka haller üzre var edilmiş canlıların, o bambaşka hallerine muhalefeten varoluşlarını inkar etmeyecek tutum, davranış ve yaşayışlar gerçekleştirdikleri de yine bu başlık kapmasında incelense fena olmayacak

Sokrates yaşamayı uzun süre hasta olmak diye söylemişti.

Kimisi için bir başkaldırı, bir isyan, bir onur savaşı galibi belli olmayan. ürpertiler içinde tedirgin nefes alıp vermekle yazılamayacak bir roman. mayın tarlası içinde yere düşen parçalanmış cesetler etrafında inadına başını dik tutup yaşarken ölümü göze almak, kimisi içinde ölürken yaşamayı göze almak

Belki de; Ukala bir suç aksiyonudur inadına yaşamak kim bilir....


Suç fakat kime göre...? Hangi hukuğun karşısında suçlu bulunabilir...?  Hangi vicdan bu eylemi suç diye nitelendirebilir...?  Haksızlığa kaşrı sessiz kalmak haklı sayılabilir mi....? Yoksa cezalandıran haddini aşan mıdır...? Hukuk ve din ne kadar örtüşebilir...?

Yazının Norması:: Tanrının kanunları insanların kanunlarından üstündür.
4. CTRL+F yardımıyla

3 yorum:

  1. Yazıyı gayet normal bir şekilde okumaya başladım. İlerledikçe hızlandım sonlara doğru beyinden dumanlar çıkmaya başladı. En sonunda bluescreen. Şaka bir yana çok anlamlı(anlayana) çok hoş bir yazı. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazi olmuş. Blogunuzu yeni farkettim, diğer yazılarınızı da içtenlikle severekmokudum. Bloguma beklerim takibe aldım sevgiler, böyle guzel yazıların devamini dilerim. Bu arada başlığın sonucunu alabildim mi? Insanlari çekti mi merak ettim :)

    YanıtlaSil