In life, unlike chess, the game continues after checkmate.

(Hayatta, satrancın aksine, oyun şah-mattan sonra da devam eder.)

2 Mayıs 2016 Pazartesi

Kızım'a yada Oğlum'a


     Ben bu yazıyı sana yazdım annecim. ne zaman geleceğine dair bir fikrim yok, çünkü henüz baban yok acelesi de yok, ben seni beklerim. ama çok fazla da bekletme, yaşlı anne olmak istemiyorum çocuğum.

Çok komik olacaksın, beni çok güldüreceğini biliyorum. sadece eğlenmek için bile seni izlicem beneğim. karşına geçip nerenin bana benzediğini , hangi huyunu benden aldığını santim santim ölçücem, bir kez daha sevicem seni........

Hayır annecim parkta arkadaşlarının kafasına salıncakla vurmak tabi ki yanlış bir davranış...! bunu kabul dahi edemeyiz......! böcekleri de ezmeye çalışma. en iyisi biz seninle evde legolarla oyun oynayalım.. sarmazsa mandalları göt göte takar ev araba yaparız. hatta bol yeşilli parklara gidelim, yuvarlan dur anasını satayım (buradaki ana benim, olmadı bu laf ya). kısacası artık seni çok daha fazla istiyorum bebeğim, çabbbuk çabuk gel. yapacak çok şey var ve hepsi seni bekliyor. 

Eğitici öğretici "a-b-c-d hadi beraber söyleyelim a-b-c-d" diye sayıklayan ayıcığının pillerini çıkarıp kafama atmana rağmen seni çok seviyorum

Yazılarım senin bir numaralı kaynağın olsun, oradan çok şey öğreneceksin... bu yazıya 20'li yaşlara gelmeden anlam yükleme, hatta 30'lu yaşlara geldiğinde daha anlamlı olabilir. hayatta ne istediğine karar vermeye çalış, karakterli olmaya çalış. iş, okul, aşk, çevren, dünya kısacası hayatının her geçen günü daha kötü gidecektir, bunu kabullenip mutlu olmayı becer. hayatta yalnızsın ve hep yalnız kalacaksın bunu unutma. sana her gün birşey katan insanlarla daha fazla vakit geçir, onlarla daha çok ol. rol yapma, hayat tiyatro sahnesi değil, doğal olduğunda hoş bir filme dönüşebilir. ama sanatla uğraş, sanat seni mutlu edecek, yeni şeyler üretmek, taklit etmek hoşuna gidecek, ruhunun gıdası olacak. sevdiğin şeyleri yap, sevdiğin yerde dur, sevdiklerinle ol.

Ergen olduğunda kıracaksın bizi. sonra çok pişman olacaksın bebeğim. ama bil, biz sana hiç kırılmayacağız. seni hiç anlamadığımızı düşündüğün zamanlar olacak. ama bil ki biz seni anlamak için bütün çabamızı sarf ediyor olacağız.

Yavru kuşum, kuzucum. çok gençsin. gerçekten ama gerçekten daha yolun en başlarındasın en heyecanlı, en hareketli ve kabul ediyorum en stresli dönemlerinde yaşanıyor bazı şeyler, sevsen de ayrılıyorsun, sevgin bitince de ... üzülmek de kaderde var, gülmek de ... hayırlısı demek lazım bazen yaşananların üstüne emin ol her şey çok güzel olacak ...

O'nsuz yapamam dediğin gün mevlana'nın sözünü söyleyeceğim sana;
allah der ki: "kimi benden çok seversen, onu senden alırım." ve ekler:
"onsuz yaşayamam deme, seni onsuz da yaşatırım."

Mevsim geçer, gölge veren ağaçların dalları kurur, sabır taşar, canından saydığın yar bile bir gün el olur ...aklın şaşar, dostun düşmana dönüşür, düşman kalkar dost olur, öyle garip bir dünya ...olmaz dediğin ne varsa hepsi olur ...düşmem dersin düşersin, şaşmam dersin şaşarsın..en garibi de budur ya ... öldüm der durur, yaşarsın

Her şeyi anlatacağım sana. bütün yaşadıklarımı, mutluluklarımı, mutsuzluklarımı, heyecanlarımı, korkularımı… unutmak istediklerimi bile ortaya dökerim belki. sen yine de hata yapacaksın. hem de çok hata yapacaksın… o zaman ben sana kendi hatalarımı anlatacağım. sonrasında nasıl davrandığımı, nasıl atlattığımı, konuyu kendi lehime nasıl çevirdiğimi… en az zararla atlatman için önceden donanman gerekiyo. hoş biz ne söylesek ne anlatsak da sen bildiğini okuyacaksın nası olsa. bu huyun bana tanıdığım birini hatırlatıyo. o huyunu sev. ben bi zararını görmedim. asıl unutmaman gereken; ne yaparsan yap ne karar verirsen ver sorgusuz sualsiz hep arkanda olacağımız  

İnsanlar zalim bebeğim. bunu sakın unutma. kimsenin günleri harika geçmedi bu dünyada. senin de geçmeyecek. ulaşamadığın hayallerin olacak. kırık hayaller. onların acısını yüreğinde hissedeceksin. ama biliyor musun, senin her yüzün düştüğünde bizim canımız daha çok acıyacak. elimizden birşey gelmediğini bileceğiz. hatta bunun için isyan edeceğiz dünyaya. senin mutsuzluklarını engelleyemediğimiz için kızacağız kendimize. ama kimse kimseyi koruyamıyor hayatta

Sonra dogal afetler yasanmis oldugunu ve yasanacagini gorceksin. insanlarin, bunlari nasil dogalliktan cikardigini gorceksin. bir tarafta insanlari kurtarmaya calisan insan gibi insanlara sevinirken, ote yandan olulerin ustunden altin yurutmeye calisan insanciklari gorup utanacaksin
    Ve iş hayatın;
İlk kural çalışmak için yaşamayı değil yaşamak için çalışmayı seç... 

Gerektiğinde dozunda tepkiler ver ...kendi alanını net bir şekilde belirlemek başkalarının işine burunlarını sokmasını engeller bebeğim

Dedikodu yapandan uzak duracaksın. uyanık olacaksın. salağa yatmayı öğreneceksin. iş yerindeki insanlar normal arkadaşın değil bunu unutmayacaksın. her an kuyunu kazabilirler.  zira tüm dünya onların minik sevimli beyinleri etrafında döndüğü için ağırlığını koru. ne uzak ne yakın. kendine yeten ve meşgul biri olduğunu göster. yaptığın her şeyi yazıya dök insanlar deli gibi yalan söyleyebiliyorlar, ama yazılı bir mail ile gelince gıklarını çıkartamıyorlar
Henüz doğmadın belki de hiç doğmayacaksın. ama eğer bir gün gelirsen o gün bizim en mutlu günümüz olacak. ve sen hayattaki en büyük başarımız


Sana güveniyorum. şimdiden bembeyaz suratını öpüyor ve o kimseye dokundurtmaya kıyamadığım popondan ısırıyorum.
 

Görüşürüz. "UZAY"ım.......
                                                 02Mayıs2016
4. CTRL+F yardımıyla

0 yorum:

Yorum Gönder